Практична робота 5. «Складання та виконання алгоритмів з повторенням і
розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів».
Мета:
навчальна: закріпити вміння та навики учнів виконувати
цикли в програмах;
розвивальна: активізувати пізнавальні здібності учнів;
розвивати увагу та пам’ять, логічне та образне мислення; формувати вміння
застосовувати знання в нових ситуаціях;
виховна: виховувати творче ставлення до справи, інтерес
до вивчення інформатики; сприяти розумінню того, що інформатика потрібна людям для
практичних потреб.
Хід
уроку
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування
1. Що таке цикл в алгоритмі?
2. Як виконується стандартний цикл з передумовою?
3. Чи можуть команди тіла циклу не виконуватися жодного разу?
Поясніть свою відповідь, проілюструйте пояснення прикладами.
4. Чи може виконання циклу ніколи не закінчитися?
Поясніть свою відповідь, проілюструйте пояснення прикладами.
5. Чим відрізняється виконання команди циклу з
передумовою повторювати поки в Scratch порівняно зі стандартною командою циклу
з передумовою?
6. Якими командами можна організувати цикл з передумовою
в Scratch? Як виконуються ці команди?
3. Практична робота
Увага!
Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних
норм.
Перед початком роботи на робочому столі створіть свою
папку з іменем Пр5_Прізвище.
1. Запустіть програму Scratch.
2. Складіть алгоритм, за яким виконавець переміщується
між границями Сцени в горизонтальному напрямку до натиснення клавіші 1. Після
цього виконавець повинен переміщуватися між границями Сцени у вертикальному
напрямку до натиснення клавіші 2.
3. Збережіть створений проект у своїй папці у файлі з
іменем практична 5.1.
4. Додайте до складеного алгоритму команди для змінення
образу, появи відповідного текстового повідомлення і звукового сигналу під час
змінення напрямку переміщення.
5. Збережіть створений проект у своїй папці у файлі з
іменем практична 5.2.
6. Додайте до другого алгоритму команди, щоб рух
виконавця в горизонтальному та вертикальному напрямках відбувався до
натиснення клавіші пропуск.
7. Збережіть створений проект у своїй папці у файлі з
іменем практична 5.3.
8. Закрийте вікно програми Scratch.
Перешліть роботу вчителю (положіть у папку Роботи
учнів).
4. Фізкультхвилинка.
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов качата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став.
5. Підсумки.
Рефлексія
1. Під час уроку я
·
дізнався...
·
зрозумів...
·
навчився...
2. Найбільше мені сподобалося...
3. На уроках найкраще в мене виходило...
4. Я мав (-ла) труднощі з...
5. Я хотів би ще дізнатися про...
6. Домашнє завдання.
1. Повторити теоретичний
матеріал (підручник § 3.1-3.4)
(за підручником Й.Я. Ривкінд)
(за підручником Й.Я. Ривкінд)
2. Повторити вправи
працюємо з комп’ютером.
Немає коментарів:
Дописати коментар