Урок №16

Практична робота 5. «Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів».
Мета
навчальна: закріпити вміння та навики учнів виконувати цикли в програмах;
розвивальна: активізувати пізнавальні здібності учнів; розвивати увагу та пам’ять, логічне та образне мислення; формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях;
виховна: виховувати творче ставлення до справи, інтерес до вивчення інформатики; сприяти розумінню того, що інформатика потрібна людям для практичних потреб.

Хід уроку
1.     Організаційний момент.
2.     Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування
1.     Що таке цикл в алгоритмі?
2.     Як виконується стандартний цикл з передумовою?
3.     Чи можуть команди тіла циклу не виконуватися жодного разу? По­ясніть свою відповідь, проілюструйте пояснення прикладами.
4.     Чи може виконання циклу ніколи не закінчитися? Поясніть свою відповідь, проілюструйте пояснення прикладами.
5.     Чим відрізняється виконання команди циклу з передумовою повто­рювати поки в Scratch порівняно зі стандартною командою циклу з передумовою?
6.     Якими командами можна організувати цикл з передумовою в Scratch? Як виконуються ці команди?
3. Практична робота
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Перед початком роботи на робочому столі створіть свою папку з іменем Пр5_Прізвище.
1.     Запустіть програму Scratch.
2.     Складіть алгоритм, за яким виконавець переміщується між границя­ми Сцени в горизонтальному напрямку до натиснення клавіші 1. Після цього виконавець повинен переміщуватися між границями Сцени у вертикальному напрямку до натиснення клавіші 2.
3.     Збережіть створений проект у своїй папці у файлі з іменем практична 5.1.
4.     Додайте до складеного алгоритму команди для змінення образу, по­яви відповідного текстового повідомлення і звукового сигналу під час змінення напрямку переміщення.
5.     Збережіть створений проект у своїй папці у файлі з іменем практич­на 5.2.
6.     Додайте до другого алгоритму команди, щоб рух виконавця в гори­зонтальному та вертикальному напрямках відбувався до натиснення клавіші пропуск.
7.     Збережіть створений проект у своїй папці у файлі з іменем практич­на 5.3.
8.     Закрийте вікно програми Scratch.
Перешліть роботу вчителю (положіть у папку Роботи учнів).

4. Фізкультхвилинка.
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов качата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став.

5.     Підсумки.
Рефлексія
1.  Під час уроку я
·         дізнався...
·         зрозумів...
·         навчився...
2.  Найбільше мені сподобалося...
3.  На уроках найкраще в мене виходило...
4.  Я мав (-ла) труднощі з...
5.  Я хотів би ще дізнатися про...

6.   Домашнє завдання.
1.     Повторити теоретичний матеріал (підручник § 3.1-3.4) 
(за підручником Й.Я. Ривкінд)
2.     Повторити вправи працюємо з комп’ютером.


Немає коментарів:

Дописати коментар